רמת השרון

סוקולוב 40

טלפון

073-7538880

Whatsapp

054-5253673

הקמת אולפן ביתי? מה צריך בשביל אולפן בבית?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

רוצה לבנות אולפן ביתי בחדר שלך? להלן המדריך המקיף לבניית אולפן ביתי!

רוב השירים הכי טובים של הרבה מהיוצרים הגדולים שאנחנו מכירים נכתבו בבתים שלהם. אולפן ביתי מאפשר היום ללכוד את השירים האלו ברגע האמת שבו הם נוצרים. 

להקים אולפן בבית זה אומנם לא קל. נדרשים לכך אמצעים, כמו זמן וכסף, כדי להתחיל. מצד שני אנחנו חיים בתקופה שבה כל אחד יכול להקליט בבית ושלחרר את המוזיקה שלו באופן עצמאי ברשת. היום יש אפשרות להשיג ציוד הגברה במחירים סבירים יחסית, בזכות ההתקדמות הטכנולוגית התחום. אנחנו כבר לא צורבים את השירים שלנו על תקליטורים, אלא מקליטים רצועות דיגיטליות ישר למחשב. הגישה שיש היום לציוד הקלטות מאפשרת למוזיקאים להקליט את הרצועות שלהם באופן עצמאי. 

נגלה לכם סוד קטן …. 

בכדי להקים אולפן הקלטות ביתי, שיאפר לכם להקליט רצועות ראויות להשמעה, תוכלו להתחיל לעשות את זה באמצעות 8 סוגים של ציוד אולפן ביתי בלבד ובזול.

בואו נלמד איך עושים את זה 

גם אם אתם מוזיקאים בתחילת הדרך, או מוזיקאים ותיקים שמחפשים אלטרנטיבה זולה יותר מהשכרת אולפן הקלטות, ישנם 8 דברים שאתם צריכים לדאוג שיהיו לכם כדי להקים אולפן הקלטות ביתי, שיאפשר לכם ליצור את המוזיקה שלכם מהבית. 

מחשב טוב

תתחילו בקניית מחשב אמין. מחשב טוב הוא עמוד השדרה של אולפן ביתי. חפשו מחשב מהיר, עם שטח אחסון גדול, שיוכל לעבד בקלות את הרצועות שאתם מקליטים. מוזיקאים רבים אוהבים להשתמש אפילו במחשב נייד, מפני שהוא מאפשר חופש פעולה ולא מקרקע אותך לשולחן. 

תוכנת  –  תוכנת סאונד והפקה – DAW (Digital Audio Workstation )

התוכנות האלו הן התשובה של העולם הדיגיטלי לקונסולות הענקיות של פעם. התוכנה מנהלת את כל תהליך ההפקה. באמצעות התקנה זריזה של תוכנת סאונד, תוכלו לבצע את תהליך ההפקה המוזיקלית של כל החומרים שלכם וכמובן גם הקליט אותם. תוכלו למצוא היום (ממש בקלות) כמה תוכנות סאונד מובילות כמו: 

Cubace – קיובייס

לוג'יק פרו (Logic Pro) 

פרו טולס  (Pro Tools)

אבלטון לייב (Ableton Live)

כרטיס ממשק אודיו – או ממשק קול

אלא אם אתם מייצרים 100% מהמוזיקה שלכם בתוך המחשב, אתם תצטרכו מכשיר שיפשר לכם להקליט את המוזיקה (הכלים והקולות) שלכם ולהמיר אותה לקבצי אודיאו  פנימה למחשב. קיימים היום בשוק לא מעט יצרנים של ציוד לממשק אודיו. תוכלו למצוא אותם בחנויות מוזיקה ואלקטרוניקה ולקבל הסבר על כל אחד מהם והתכונות הייחודיות שלו. 

מקלדת שליטה MIDI

מקלדת שליטה אלקטרונית היא כלי אולפן ביתי חיוני. בסופו של דבר יש למקלדת שליטה השפעה קריטית על המוצר הסופי שלך. מקלדת השליטה אינה מייצרת סאונד משלה, אלא משדרת פקודות למכשיר שלך ומאפשרת לך לחדד את הצליל שלך ולהפוך אותו לאיכותי יותר. היא חלק אינטגרלי מתהליך ההפקה המוזיקלי ולאופן הנגינה שלך. אתם תמצאו את עצמכם מבלים שעות רבות מול מקלדת השליטה שלכם. 

מוניטורים אולפניים – Studio monitors

בכדי להפיק את הצליל הכי נקי שאפשר ולהגיע לרמה גבוהה של סאונד באולפן הקלטות ביתי, או לא ביתי, צריך להשתמש ברמקולים אולפניים – כלומר במוניטורים אולפניים. הם יאפשרו לכם לשמוע ולבחון את הסאונד של ההקלטה שלך בצורה הכי טובה שאפשר. ישנם מספר סוגים של מוניטורים, לכל אחד יש את המאפיינים ומפרט טכני משלו. יש אנשים שמשתמשים באוזניות לצורך העניין אבל הן נחשבות לפחות מקצועיות. 

מיקרופון

קיימים היום בשוק המון סוגים של מיקרופונים, החל מהפשוטים ביותר ועד לאיכותיים ביותר, המיועדים במיוחד עבור הקלטות. חשוב מאוד לבחור מיקרופון שיאפשר לכם לכידה של הצלילים והשירה בצורה הכי צלולה ונאמנה למקור שאפשר בזמן ההקלטה עצמה. 

אוזניות אולפן

אוזניות טובות הן חלק משמעותי מהציוד שתצטרך באולפן שלך. לא כל סוגי האוזניות דומים. לכל סוגי הפעילויות ישנן אוזניות ייעודיות משלו. בזמן ההקלטה תרצו שיהיו לכם זוג אוזניות אטומות, שיאפשרו לכם לשמוע את הצלילים בצורה הטובה, נקייה וכמובן האיכותית ביותר. לא כל סוג של אוזניות יוכל לתת לכם מענה. חשוב לרכוש אוזניות ייעודיות לשימוש באולפן הקלטות. 

יצירתיות ואמונה

קל מאוד לעטוף את עצמך בציוד טכני. זה אומנם ממכר אבל זה גם יכול להיות מחניק מבחינה אומנותית ויצירתית, במיוחד כשיש קושי להשיג את הציוד האיכותי. חשוב לזכור, שלא פחות חשובה היצירה שלכם ומה שאתם מצליחים להפיק מהנשמה שלכם. לפעמים הדבר החשוב ביותר הוא לשכוח מכל הכללים ופשוט ליצור. 

בחירת החדר לאולפן הביתי שלך

מעבר לציוד חשוב לבחור את החדר הנכון בבית וכמובן לערוך בו שיפורים כדי שהאקוסטיקה בו תהייה טובה. הנה חמישה טיפים חיוניים לבחירת חדר. 

  1. גודל החדר – נסו להימנע מחדרים קטנים. ככל שהחדר יהיה גדול יותר זה יהיה יותר טוב. תרצו שיהיה לכם מקום להעמיד בו כלים, ציוד וכד'. כנראה שתרצו גם לזוז….
  2. המידות של החדר – עדיף להימנע מחדרים עם מידות אורך ורוחב שוות. ריבוע הוא לא אידיאלי לאקוסטיקה. 
  3. משטחים שיהיו בחדר – עדיף לבחור חדר עם מעט חלונות או חלון גדול. עדיף שיהיו כמה שפחות חלונות או חלונות קטנים. חדר עם רצפת עץ יכול להיות בחירה טובה. רצוי לשים גם שטיח גדול. אם אפשר לשים גם ארון עץ גדול זה גם יכול להיות טוב לחסימת קול לטובת האוסטיקה. רצוי לשים בפינות החדר ספוגים אקוסטיים למניעת החזרים של תדר נמוך.
  4. גובה התקרה – עדיף שהתקרה בחדר לא תהייה נמוכה 
  5. מפלס הרעש שיוצר ונכנס לחדר – מן הסתם, עדיף לבחור את החדש הכי שקט בבית, כזה לא יהיה קרוב למנועים כל שהם, כמו מנוע של מזגן לדוגמה, או לחדר שלא יפנה ישירות לכביש או מקום שיש בו תנועה ערה של אנשים. 

לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מְעוּלֶה
מבוסס על 153 ביקורות
דפנה קורן
דפנה קורן
05/10/2023
חווית הקלטת השיר היתה עבורי טובה מאוד. לירון סבלני, קשוב , מקצועי ונעים. האולפן מזמן והאוירה בו מאוד נעימה.ממליצה בחום. יישר כח ובהצלחה ללירון
shaya weberman
shaya weberman
22/09/2023
היתה חוויה מדהימה ומאוד מקצועי!! לירון מאוד סבלני ובכל באווירה סופר כיפית! ממליצה בחום!!
Tzafrir Nutkevitch
Tzafrir Nutkevitch
14/09/2023
מקצוענות וסבלנות היה תענוג!
Rotem Ezra
Rotem Ezra
14/09/2023
בחור שלא מעגל פינות. עשינו הקלטה של שיר לחתונה של חבר. לא עיגל פינות ולא חיפש קיצורי דרך עשה את המיטב בכל שניה. דייק בזמנים ולקח מחיר הוגן. ממליץ בחום!
רינת יגר
רינת יגר
11/09/2023
באנו להקליט שיר ליום הולדת. לירון בחור מהמם, סבלני , מלא יצירה, חוש הומור , בקיצור היה כיף. אולפן מקצועי, יפה, חדש, היה מושלם
רומי הראל
רומי הראל
24/08/2023
היה מדהים! לירון מקצועי וקיבלנו את התוצאה שרצינו
תאיר דמרי
תאיר דמרי
23/08/2023
היה מהמם ! לירון מקסים,קשוב ומקצועי (לא מוותר עד קבלת התוצאה הטובה ביותר) 🎵
סיגל סעדיה
סיגל סעדיה
16/08/2023
שיתוף פעולה מעולה, סבלנות ורוגע

אהבת? עכשיו אפשר לשתף!

מפחדים מהזיופים? אל חשש!

המפיק שלנו באולפן יכול לתקן זיופים!

אצלנו באמת תצאו זמרים וזמרות ביום אחד!

רוצה לקבל טיפים והמלצות לזמרים מתחילים?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים לפני כולם

נשמח לראותכם באולפני לי-רון
התקשרו ל:
073-7538880

או השאירו פרטים:

רוצה להקליט שיר?

אנחנו יכולים להגשים לך את החלום!

שיר במתנה

עברנו!! אחרי 10 שנים ברמת גן, שנתיים בתל אביב (רמת החייל) – עברנו ב-1.9.23 לרחוב סוקולוב 40 רמת השרון לאולפן חדיש ומשודרג!