רמת השרון

סוקולוב 40

טלפון

073-7538880

Whatsapp

054-5253673

ההבדלים בין מפיק מוזיקלי למעבד מוזיקלי

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

נתחיל בכך, מפיק מוזיקלי ומעבד מוזיקלי הם שתי דברים שונים לחלוטין, כל אחד ואחד מהם אחראי לשלב שונה לגמרי של היצירה של השיר, למרות שכיום ההבדלים מעט הולכים ומצטמצמים בעיקר בגלל ההתקדמות הטכנולוגית שמאפשרת זאת לקרות בהמשך המאמר תבינו למה זה קורה, גם העובדה שיותר אנשים מנגנים על כלי נגינה גורמת להבדלים מעט להתפוגג.

תפקידו של המעבד המוזיקלי

מעבד מוזיקלי הוא זה שאחראי על יצירת השיר, בדרך כלל המעבד ידע לנגן על מספר כלים והוא יכתוב את השיר בעצמו, כיום עקב התקדמות הטכנולוגיה כל הנושא של עיבוד מוזיקה הפך להיות יותר קל, אם פעם היה חייב להיות אולפן גדול עם הרבה ציוד כדי ליצור שיר טוב, אז כיום המעבד המוזיקלי יכול לשבת באולפן הביתי שלו ולכתוב את כל השיר מההתחלה ועד סופו.

המעבד המוזיקלי כותב את כל התפקידים של המנגינה והופך אותה לשיר שלם, לאחר שהוא מסיים לעשות את המוזיקה בשלמותה, פה בעצם נגמר תפקידו ומרגע זה הוא כבר לא אחראי על המוזיקה שיצר. זאת אומרת שבשלב הבא השיר מגיע למפיק המוזיקלי שיכול לערוך ולשנות את המנגינה בהתאם לראות עיניו ואיך שהוא רוצה שהשיר ישמע

תפקידו של המפיק המוזיקלי

מפיק מוזיקלי לא חייב לנגן על כלי נגינה למרות שנדיר יהיה שתמצאו אחד כזה שלא מנגן בכלל על שום כלי נגינה. הוא בעצם זה שאחראי על השיר לאחר העיבוד שלו, משלב זה הוא מחליט איך הוא רוצה שהשיר ישמע, אם זה מבחינת הקצב של השיר או איזה תפקיד נכנס מתי.

המפיק המוזיקלי הוא זה שמחליט על הכיוון של השיר איזה סגנון הכי כדאי לנגן אותו הוא יכול לקבוע מתי נכנסת גיטרה או מתי הזמרת מפסיקה לשיר, הוא זה שבונה את השיר עבור הנגנים סוג של מנצח על תזמורת. הוא גם יכול לקבוע אם הוא רוצה להוריד תפקיד מסוים או לעיתים להוסיף תפקיד מסוים בשיר.

המפיק המוזיקלי הוא זה ששומע בראש איך השיר ישמע הוא זה שאמור ליצור מוצר סופי טוב ולכן הוא מלווה את השיר מתחילתו ועד השלב האחרון, הוא נמצא בשלב המיקס של השיר שבו הוא יכול גם לקבוע לגבי מתי כל תפקיד נכנס ובאיזה אפקטים כדאי להשתמש.

האם אפשר להיות גם מפיק מוזיקלי וגם מעבד מוזיקלי?

בתחילת המאמר דיברנו על התקדמות הטכנולוגיה, זה קורה בכל תחומי החיים ובאופן טבעי גם בתחום של המוזיקה, היום כל אחד יכול לרכוש לעצמו אולפן ביתי לא רע בכלל במחיר סביר מאוד, ובאמת המון אנשים התחילו לנגן ולהקליט את עצמם בבית בעזרת תוכנות מחשב וציוד הקלטה.

זה גרם לכך שהרבה אנשים שכותבים שירים ומעבדים אותם הופכים גם להיות המפיקים המוזיקליים של השיר. זאת אומרת שהם גם כותבים את השיר וגם מנגנים על כל הכלים בעצמם ובעזרת המחשב והתוכנות.

ישנם גם המון מוזיקאיים מפורסמים שהיו גם כותבים את המוזיקה בעצמם וגם מפיקים את השיר או אפילו אלבום שלם. הם בעצם האלה שנותנים את ההכוונה לנגנים ועושים את כל הפעולות של המפיק המוזיקלי גם לאחר ההקלטה ועד שמקבלים את המוצר הסופי.

שאלות נפוצות על ההבדלים בין מפיק למעבד מוזיקלי

הרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שזה אותו דבר אך אלו שתי תפקידים שונים לחלוטין, באופן טבעי אנשים שפחות מתעסקים במוזיקה נוטים להתבלבל בין התפקידים ולחשוב שהם אותו דבר.

כן זה אפשרי אבל זה מאוד תלוי ברמת הנגינה וההבנה שלכם למוזיקה, אם אתם מוזיקאים מתחילים רוב הסיכויים שתעשו כמה טעויות בהתחלה אך לאחר שתצברו ניסיון תוכלו להשתפר בתחום, ישנם שירים שהפכו למצליחים ביותר והם נכתבו על ידי אנשים שרק התחילו לנגן כך שאי אפשר באמת לדעת. ההמלצה הטובה ביותר היא להשתמש בשירותי של מפיק מוזיקלי גם אם אתם יודעים לנגן ולבנות שירים תמיד טוב שאוזן מבחוץ תשמע את השיר.

אחד התפקידים החשובים של מפיק מוזיקלי מעבר לתפקיד הרשמי שלו הוא להיות מכיל ומבין, כאשר עובדים עם נגנים ובכלל על מוזיקה זוהי יכולה להיות עבודה מתישה (אך עדיין כיפית) ומלווה ברגשות רבים לכן עליו להיות כזה שיודע איך להכווין את הנגנים ואת כל הנוגעים בהפקת השיר. 

לכן כשאתם מחפשים מפיק מוזיקלי בידקו את הניסיון שיש לו נסו לשמוע הפקות שהוא כבר עשה, וגם נסו לראות את החיבור שיש ביניכם זה יכול להיות מאוד חשוב להמשך הדרך.

אם אתם רוצים להפוך את השיר שלכם למנגינה אתם צריכים לעבד אותו ולהפוך אותו לשיר, זהו תפקידו של המעבד המוזיקלי, ביחרו מעבד שאתם מרגישים שהוא מבין אתכם ואת השיר שאתם מעוניינים ליצור. תקשיבו לעבודות קודמות שלו זה מאוד יעזור לכם להבין האם אתם נמצאים על אותו קו מוזיקלי או לפחות סגנון דומה.

זה אפשרי אבל זה בהחלט יוצא דופן, אם זאת ישנם כמה מעבדים מוזיקליים אשר יוצרים את המוזיקה אך ורק בעזרת מחשב וללא שום כלי נגינה חיצוני.

לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מְעוּלֶה
מבוסס על 153 ביקורות
דפנה קורן
דפנה קורן
05/10/2023
חווית הקלטת השיר היתה עבורי טובה מאוד. לירון סבלני, קשוב , מקצועי ונעים. האולפן מזמן והאוירה בו מאוד נעימה.ממליצה בחום. יישר כח ובהצלחה ללירון
shaya weberman
shaya weberman
22/09/2023
היתה חוויה מדהימה ומאוד מקצועי!! לירון מאוד סבלני ובכל באווירה סופר כיפית! ממליצה בחום!!
Tzafrir Nutkevitch
Tzafrir Nutkevitch
14/09/2023
מקצוענות וסבלנות היה תענוג!
Rotem Ezra
Rotem Ezra
14/09/2023
בחור שלא מעגל פינות. עשינו הקלטה של שיר לחתונה של חבר. לא עיגל פינות ולא חיפש קיצורי דרך עשה את המיטב בכל שניה. דייק בזמנים ולקח מחיר הוגן. ממליץ בחום!
רינת יגר
רינת יגר
11/09/2023
באנו להקליט שיר ליום הולדת. לירון בחור מהמם, סבלני , מלא יצירה, חוש הומור , בקיצור היה כיף. אולפן מקצועי, יפה, חדש, היה מושלם
רומי הראל
רומי הראל
24/08/2023
היה מדהים! לירון מקצועי וקיבלנו את התוצאה שרצינו
תאיר דמרי
תאיר דמרי
23/08/2023
היה מהמם ! לירון מקסים,קשוב ומקצועי (לא מוותר עד קבלת התוצאה הטובה ביותר) 🎵
סיגל סעדיה
סיגל סעדיה
16/08/2023
שיתוף פעולה מעולה, סבלנות ורוגע

אהבת? עכשיו אפשר לשתף!

מפחדים מהזיופים? אל חשש!

המפיק שלנו באולפן יכול לתקן זיופים!

אצלנו באמת תצאו זמרים וזמרות ביום אחד!

רוצה לקבל טיפים והמלצות לזמרים מתחילים?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים לפני כולם

נשמח לראותכם באולפני לי-רון
התקשרו ל:
073-7538880

או השאירו פרטים:

רוצה להקליט שיר?

אנחנו יכולים להגשים לך את החלום!

שיר במתנה

עברנו!! אחרי 10 שנים ברמת גן, שנתיים בתל אביב (רמת החייל) – עברנו ב-1.9.23 לרחוב סוקולוב 40 רמת השרון לאולפן חדיש ומשודרג!