רמת השרון

סוקולוב 40

טלפון

073-7538880

Whatsapp

054-5253673

איך להוציא שיר ראשון ב-5 שלבים פשוטים?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

להוציא שיר לרדיו זה חלום של הרבה מוזיקאים, הריגוש שמשמיעים את היצירה שלכם על גלי האתר הוא אדיר. כדי להוציא סינגל לרדיו אתם צריכים לעבור מספר שלבים עד שתגיעו למוצר המוגמר. 

שלב ראשון – בחירת השיר, זהו השלב בו אתם צריכים להחליט איזה שיר הכי טוב יהיה לנסות להוציא לרדיו, אתם אמורים לבחור בשיר הכי טוב שלכם וזה ששווה יהיה לעבוד עליו ולהשקיע בו זמן וכסף. כמובן במקרה ואתם לא כתבתם את השיר תצטרכו לבחור במפיק מוזיקלי שיעזור לכם בבחירה ובהפקה של השיר.

להקה שמעוניינת להוציא סינגל לרדיו גם תצטרך לבחור את השיר המתאים ביותר לכולם וזה שלדעתכם הוא השיר הטוב ביותר שיכול להיות הצלחה ברדיו.

שלב שני – הפקת השיר, זהו השלב בו אתם מתחילים לעבוד על השיר מבחינת הלחן והעיבוד וגם התפקידים אשר ינוגנו בשיר עצמו. עבודה עם מפיק מוזיקלי בהחלט מומלצת בשלב זה בעיקר אם אתם חסרי ניסיון ולא ממש מתמצאים בהפקת שירים לרדיו.

זהו בעצם גם השלב היצירתי של בניית השיר והפיכתו למה שהוא אתם מתחילים לבנות את התפקידים של השיר ואת הלחן, חשוב מאוד להשקיע בלחן של השיר הזמר הוא בדרך כלל החלק הכי בולט ולכן המשמעות הלחן של השיר בהחלט יכול לעשות את ההבדל, כמובן שאתם לא צריכים לחשוב בזמן היצירה על כך שהשיר מיועד להיות סינגל לרדיו אלא להישאר אמיתיים ונאמנים לעצמכם, לגמרי אפשר לשמוע מתי זמר נשמע אמיתי.

שלב שלישי – הקלטת השיר, אין ספק שזהו החלק המהנה ביותר מבין השלבים, זהו השלב בו אתם רואים איך היצירה שלכם קורמת עור וגידים. הרגע בו אתם נמצאים באולפן הקלטות בעיקר אם זו הפעם הראשונה שלכם הוא מלא באווירה טובה של יצירתיות המשפיע עליכם וגורמת לכם להוציא מעצמכם אפילו יותר ממה שחשבתם שאפשר.

זהו גם שלב מאוד משמעותי מבחינת השיר עצמו, זה בדיוק הזמן ליישם את מה שכתבתם ולהפוך אותו לאמיתי לכן חשוב מאוד בשלב זה להיות מפוקסים וכמובן להגיע להקלטות כמה שיותר מוכנים זה מאוד משפיע עליכם גם מבחינת הלחץ שיחסך להוציא סינגל לרדיו זה עניין רציני לכן מומלץ להשקיע בהקלטתו בצורה הטובה ביותר. 

שלב רביעי – עריכת השיר, השלב הזה שייך יותר לטכנאי ההקלטות שהקליט אתכם, זהו השלב אחרי שסיימתם להקליט את השיר והוא אמור לעבור עריכה, מיקס ומאסטרינג. זהו השלב בו השיר מקבל את הסאונד הסופי שלו, כיום ניתן לערוך את המוזיקה בצורה כזו שבכלל לא תשימו לב אם היה שינוי מסוים.

מעבר לסאונד הטכנאי יכול גם לתקן טעויות, כמובן שלא כל טעות אך בהחלט ניתן לתקן את רוב הטעויות, כאן אנחנו חוזרים לשלב השלישי ויכולים להבין את המשמעות של איך השיר הוקלט וככל שתהיו יותר טובים ומדויקים כך תהיה פחות עבודת עריכה עבור טכנאי ההקלטות. 

שלב חמישי – שליחה של השיר לתחנות הרדיו, לאחר שכל השלבים הסתיימו בהצלחה וכבר יש לכם שיר מוכן ביד, זהו השלב האחרון בו אתם אמורים להתחיל לשלוח את השיר לתחנות הרדיו, כיום ישנן המון תחנות רדיו בעיקר בשל העובדה שהאינטרנט מאפשר לפתוח תחנות באופן קל יחסית.

עקב זאת נוצר מצב שיש המון תחנות קטנות שחלקן לא כל כך מוכרות וחלקן כבר הספיקו לצבור קהל מאזינים מכובד. התחנות הקטנות יותר הן בדרך כלל תחנות נישה שמתמקדות בסגנון או סגנונות מסוימים בלבד, לכן חשוב לשלוח את השיר שלכם לתחנה המתאימה לסגנון שלכם ברור שאם אתם עושים מוזיקת רוק לא תשלחו את השיר שלכם לתחנה המתמקדת במוזיקה מזרחית.

שאלות נפוצות בנוגע להוצאת שיר ראשון

התשובה תהיה תלויה בכמה גורמים חשובים, למשל אם אתם מקליטים שיר שהפלייבק כבר מוכן ברור שיקח לכם פחות זמן להקליט באופן טבעי תחסכו בעלויות, מצד שני ככל שהוצאת השיר תהיה יותר מורכבת מבחינת תפקידים ויקח לכם יותר זמן להקליט העלויות יעלו בהתאם, לכן מומלץ להגיע כמה שיותר מוכנים להקלטה.

ברור אם אתם זמרים מתחילים המעוניינים להוציא סינגל לרדיו אך אתם לא כותבים אתם יכולים להיעזר בשירותיו של מפיק מוזיקלי שיכול לכתוב לכם את השיר ואף להתאים לכם את השיר המושלם, מבחינת הטונים הנכונים ביותר עבורכם.

הנושא של זכויות יוצרים בעת הוצאת סינגל לרדיו הוא חשוב מאוד, בישראל ישנו גוף מוביל בתחום הנקרא אקו"ם, שווה מאוד לחקור מעט את הנושא לפני הוצאת השיר ולדעת מה הזכויות שלכם, בטח לא תרצו לקום בבוקר לפתוח רדיו לשמוע את השיר שלכם מבוצע על ידי מישהו אחר.

בהחלט בדרך כלל אלו יהיו חברות העוסקות ביחסי ציבור, חברות אלה דואגות לחשוף את השיר שלכם כמה שיותר במקומות רלוונטיים, כמובן שלא ניתן יהיה להבטיח לכם שהשיר שלכם יהפוך ללהיט, התחום של האומנות היצירה ומוזיקה בפרט יכול להיות מאוד לא צפוי ולעיתים שיר שאף אחד לא האמין שיצליח הופך להיות מקום ראשון במצעדים.

לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מְעוּלֶה
מבוסס על 153 ביקורות
דפנה קורן
דפנה קורן
05/10/2023
חווית הקלטת השיר היתה עבורי טובה מאוד. לירון סבלני, קשוב , מקצועי ונעים. האולפן מזמן והאוירה בו מאוד נעימה.ממליצה בחום. יישר כח ובהצלחה ללירון
shaya weberman
shaya weberman
22/09/2023
היתה חוויה מדהימה ומאוד מקצועי!! לירון מאוד סבלני ובכל באווירה סופר כיפית! ממליצה בחום!!
Tzafrir Nutkevitch
Tzafrir Nutkevitch
14/09/2023
מקצוענות וסבלנות היה תענוג!
Rotem Ezra
Rotem Ezra
14/09/2023
בחור שלא מעגל פינות. עשינו הקלטה של שיר לחתונה של חבר. לא עיגל פינות ולא חיפש קיצורי דרך עשה את המיטב בכל שניה. דייק בזמנים ולקח מחיר הוגן. ממליץ בחום!
רינת יגר
רינת יגר
11/09/2023
באנו להקליט שיר ליום הולדת. לירון בחור מהמם, סבלני , מלא יצירה, חוש הומור , בקיצור היה כיף. אולפן מקצועי, יפה, חדש, היה מושלם
רומי הראל
רומי הראל
24/08/2023
היה מדהים! לירון מקצועי וקיבלנו את התוצאה שרצינו
תאיר דמרי
תאיר דמרי
23/08/2023
היה מהמם ! לירון מקסים,קשוב ומקצועי (לא מוותר עד קבלת התוצאה הטובה ביותר) 🎵
סיגל סעדיה
סיגל סעדיה
16/08/2023
שיתוף פעולה מעולה, סבלנות ורוגע

אהבת? עכשיו אפשר לשתף!

מפחדים מהזיופים? אל חשש!

המפיק שלנו באולפן יכול לתקן זיופים!

אצלנו באמת תצאו זמרים וזמרות ביום אחד!

רוצה לקבל טיפים והמלצות לזמרים מתחילים?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים לפני כולם

נשמח לראותכם באולפני לי-רון
התקשרו ל:
073-7538880

או השאירו פרטים:

רוצה להקליט שיר?

אנחנו יכולים להגשים לך את החלום!

שיר במתנה

עברנו!! אחרי 10 שנים ברמת גן, שנתיים בתל אביב (רמת החייל) – עברנו ב-1.9.23 לרחוב סוקולוב 40 רמת השרון לאולפן חדיש ומשודרג!