רמת השרון

סוקולוב 40

טלפון

073-7538880

Whatsapp

054-5253673

כיצד לבחור אולפן הקלטות מקצועי להקלטת שיר?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אם היינו שואלים את השאלה כיצד לבחור אולפן הקלטות מקצועי להקלטת שיר לפני שניים או שלושה עשורים אחורה התשובה הייתה שונה לחלוטין מפני שאז לא היה בארץ מחבר גדול של אולפני הקלטות ובטח לא אולפנים ביתיים.

כיום המצב השתנה כליל וכאשר מגיעים למצב שרוצים להקליט שיר יש מבחר אדיר של אולפני הקלטות לבחור מהם, מי שעומד להקליט בפעם הראשונה הוא בדרך כלל חסר ניסיון ולא תמיד יודע מה לשאול או מה צריך לדעת לפני בחירת האולפן והקלטת השיר.

כאשר עובדים על שיר מגיע השלב בו רוצים להוציא אותו לאוויר בדרך כלל זאת תחושה פנימית של הגשמה עצמית, הקלטה של שיר שאתם שרים או שכתבתם זוהי אחת ההרגשות הטובות שיכולת להיות לכן כדאי לבחור את אולפן ההקלטות שהכי מתאים לכם, אז מה צריך לדעת ומה צריך לשאול כאשר מתקשרים לאולפן הקלטות הכל בכתבה הבאה.

הקלטת שיר
הקלטת שיר

מה צריך לדעת לפני שבוחרים אולפן הקלטות להקלטת שיר

כמו שהזכרנו קודם כיום יש מבחר עצום של אולפני הקלטות וכאשר אין לנו מספיק ניסיון אנחנו לא תמיד יודעים מה צריך לשאול מה חשוב ומה צריך לדעת כדי שבסופו של דבר הקלטת השיר תהיה מוצלחת.

יש כמה גורמים חשובים שכדאי לדעת לפני שמתקשרים לסגור את האולפן, זה מאוד תלוי גם באופי ההקלטה שאתם מעוניינים לעשות יש הבדל גדול בין הקלטת שיר על פלייבק מוכן מאשר להגיע להקה של כמה אנשים, אך בכל מקרה יש כמה גורמים שיכולים לעזור לכם להחליט ביותר קלות.

חיבור – אחרי שאתם יודעים להגדיר מה בדיוק אתם רוצים להקליט מומלץ לעשות מעט שיעורי בית ולחפש באינטרנט אחר אולפני הקלטות מקצועיים באזור שלכם, במקרה ואתם להקה חשוב לבדוק האם האולפן מוכן להקלטה של כמה נגנים שמנגנים יחד במקביל.

כבר בתמונות של האולפן באתר שלהם תוכלו להבין האם המקום נראה לכם, כמו כן בעת שיחת הטלפון חשוב שיהיה לכם חיבור על המפיק המוזיקלי ולוודא שאתם משדרים על אותו הגל, לחיבור ביניכם יש משמעות רבה וכאשר אין כימיה או שהמפיק המוזיקלי לא מבין אתכם זה בדרך כלל יוביל לתוצאות שלא תהיו מרוצים מהם.

ציוד – כיום ניתן לעשות אולפנים ביתיים ברמה גבוהה ואכן ש המון כאלה שגם מציעים הקלטות במחירים לא רעים בכלל, אם זאת אולפן הקלטות מקצועי מכיל גם ציוד מקצועי ולא פחות חשוב אקוסטיקה ברמה גבוהה, לאקוסטיקה יש חשיבות מכרעת בעת ההקלטה וניתן לשאול את המפיק המוזיקלי האם יש להם חדרים מופרדים בין חלל ההקלטות לחלל העריכה של האולפן.

על אף שאתם בשיחת טלפון ולא יכולים לראות את האולפן חשוב לשאול באיזה ציוד הם משתמשים, כמובן שאף אחד לא מצפה מכם להבין את הסוגים והאיכויות של הציוד אך חשוב להבין האם הציוד באולפן הוא טוב האם הוא מתאים לאופי ההקלטה שלכם, 

שוב במקרה ואתם להקה הייתם מצפים שיהיו באולפן מערכת תופים, או עם אתה כמה זמרים שרוצים לשיר יחד במקביל האם יש מספיק מיקרופונים והאם הם מיקרופון קונדנסר מקצועי, אלה שאלות שחשוב לשאול בעת השיחה הראשונה שלכם עם אולפן ההקלטות

מקצועיות – קודם הזכרנו את הנושא של החיבור שלכם עם המפיק המוזיקלי, ובכן לרמת המקצועיות שלו יש גם חשיבות מאוד גדולה, חשוב לשאול האם יש למפיק ניסיון קודם, מה הוא עשה לפני וכמובן מה הסגנון המוזיקלי שהוא מפיק בדרך כלל, אם אתם מתכוונים להקליט שיר רוק או ג'אז והמפיק עובד בדרך כלל עם מוזיקה מזרחית יש סיכוי טוב שלא תצליחו להתחבר.

אם אין באתר האינטרנט של האולפן דוגמאות של הקלטות קודמות מומלץ לבקש הקלטות של האולפן סוג של תיק עבודות כדי לדעת למה הם מסוגלים ואיך נשמעת התוצאה הסופית אשר יצאה מהאולפן הספציפי, 

האם אתם מקצועיים כמובן שזאת לא בדיוק שאלה שאפשר לשאול אך אתם יכולים לשאול כמה ניסיון יש להם כמה זמן הם קיימים ועם מי הם עבדו לפני, כמו כן גם לשאלות ששאלתם לגבי הציוד יש משקל לגבי המקצועיות של האולפן אך אם המפיק המוזיקלי לא יודע לנצל את הציוד זה לא יעזור לכם, לכן כדאי לבחור בשילוב של השניים

כמה זה עולה – גם במקרה זה נזכיר שוב את האולפנים הביתיים אשר מציעים שעת אולפן במחירים זולים בהרבה מאשר שעת אולפן הקלטות מקצועי, אך גם התוצאות יהיו בהתאם, לכן כדאי לבחור מראש באולפן הקלטות מקצועי, בעיקר בשביל שלא תתאכזבו מהתוצאה

המחיר תלוי בכמה גורמים כאשר המחיר הממוצע לשעת אולפן הוא בין מאה עשרים שקלים למאתיים שקלים, זה יהיה תלוי בכמה שעות אתם צריכים כדי להקליט את השיר, גם אם זה יהיה רק הקלטת שירה זה יכול לקחת בקלות כמה שעות טובות רק ההקלטה עוד לפני שהשיר מגיע לשולחן העריכה שם זה יכול לקחת עוד לא מעט זמן שוב תלוי בכמה מורכבת הייתה ההקלטה שצריך לערוך.

מומלץ לקחת מספיק שעות של הקלטה כדי לא לעשות דברים בלחץ זה משפיע ישירות על התוצאה הסופית, זאת גם הסיבה שאנו ממליצים לכם בחום להתכונן ולהתאמן על השיר שלכם, באולפן ההקלטות בעיקר כאשר מקליטים בפעם הראשונה זה יכול להיות מבלבל מאוד ולעיתים הקלטה של שיר יכולה לקחת שעות של טייקים.

לסיכום:

 

נכון בשיחה הראשונית יש הרבה שאלות שצריך לשאול אך אלה הן שאלות מאוד חשובות אשר בסופו של דבר יכולות להשפיע על התוצאה הסופית השיר שלכם, כדאי לעשות קצת שיעורי בית ולבדוק לגבי אולפנים באינטרנט, טיפ חשוב מומלץ לבחור באולפן קרוב לבית שלכם ככל שניתן זה יוריד מכם את הלחץ של הנסיעות וגם יחסוך לכם כסף, תחשבו על זה שהמפיק המוזיקלי הוא גם מוזיקאי ואם אתם באותו הראש צפויה לכם חוויה אדירה.

בחירה של אולפן הקלטות להקלטת שיר היא דבר משמעותי בעיקר אם אתם עושים זאת פעם ראשונה, חשוב לשאול את השאלות הנכונות כמו למשל באיזה סגנון המפיק המוזיקלי עובד, איזה ציוד האולפן מכיל, והאם הוא מתאים לצרכים שלכם, זאת אומרת למשל אם אתם להקה של כמה נגנים חשוב שיהיה את הציוד הנדרש עבור הקלטת להקה מה שאין בכל אולפן בוודאי לא באולפנים ביתיים.

לחיבור בין המפיק המוזיקלי לבין הזמר שמגיע לאולפן הוא חשוב ביותר, כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלכם עם המפיק בטח תוכלו להרגיש האם יש ביניכם כימיה, זה כל כך חשוב שזה משפיע על התוצאה הסופית.

בוודאי כבר בשיחה הראשונה עם האולפן תוכלו לקבוע פגישת היכרות, למעשה אם יש לכם חיבור איתם זה השלב הבא שכדאי לכם לעשות, תשאלו כבר בשיחה האם זה אפשרי ומתי, אולפן שלא מוכן לקבוע פגישת היכרות משהו אמור להחשיד אתכם.

לפני השיחה כדאי לראות את האולפן באינטרנט ומה הוא מציע זה יכול לחסוך לכם כמה שאלות, חשוב לשאול מהו הסגנון של האולפן על אף שהרבה אולפנים מעניקים שירות לכל הסגנונות יש בדרך כלל לכל אולפן את הסגנון המועדף עליו, כמו כן כמובן שכדאי לשאול לגבי המחירים שהם גובים ומה השירות שלהם כולל.

לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מְעוּלֶה
מבוסס על 153 ביקורות
דפנה קורן
דפנה קורן
05/10/2023
חווית הקלטת השיר היתה עבורי טובה מאוד. לירון סבלני, קשוב , מקצועי ונעים. האולפן מזמן והאוירה בו מאוד נעימה.ממליצה בחום. יישר כח ובהצלחה ללירון
shaya weberman
shaya weberman
22/09/2023
היתה חוויה מדהימה ומאוד מקצועי!! לירון מאוד סבלני ובכל באווירה סופר כיפית! ממליצה בחום!!
Tzafrir Nutkevitch
Tzafrir Nutkevitch
14/09/2023
מקצוענות וסבלנות היה תענוג!
Rotem Ezra
Rotem Ezra
14/09/2023
בחור שלא מעגל פינות. עשינו הקלטה של שיר לחתונה של חבר. לא עיגל פינות ולא חיפש קיצורי דרך עשה את המיטב בכל שניה. דייק בזמנים ולקח מחיר הוגן. ממליץ בחום!
רינת יגר
רינת יגר
11/09/2023
באנו להקליט שיר ליום הולדת. לירון בחור מהמם, סבלני , מלא יצירה, חוש הומור , בקיצור היה כיף. אולפן מקצועי, יפה, חדש, היה מושלם
רומי הראל
רומי הראל
24/08/2023
היה מדהים! לירון מקצועי וקיבלנו את התוצאה שרצינו
תאיר דמרי
תאיר דמרי
23/08/2023
היה מהמם ! לירון מקסים,קשוב ומקצועי (לא מוותר עד קבלת התוצאה הטובה ביותר) 🎵
סיגל סעדיה
סיגל סעדיה
16/08/2023
שיתוף פעולה מעולה, סבלנות ורוגע

אהבת? עכשיו אפשר לשתף!

מפחדים מהזיופים? אל חשש!

המפיק שלנו באולפן יכול לתקן זיופים!

אצלנו באמת תצאו זמרים וזמרות ביום אחד!

רוצה לקבל טיפים והמלצות לזמרים מתחילים?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים לפני כולם

נשמח לראותכם באולפני לי-רון
התקשרו ל:
073-7538880

או השאירו פרטים:

רוצה להקליט שיר?

אנחנו יכולים להגשים לך את החלום!

שיר במתנה

עברנו!! אחרי 10 שנים ברמת גן, שנתיים בתל אביב (רמת החייל) – עברנו ב-1.9.23 לרחוב סוקולוב 40 רמת השרון לאולפן חדיש ומשודרג!