רמת השרון

סוקולוב 40

טלפון

073-7538880

Whatsapp

054-5253673

אולפן הקלטות כמה עולה להקים?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אם היינו שואלים את השאלה הזאת לפני כמה עשורים התשובה הייתה שונה לחלוטין, כאשר היום הטכנולוגיה התקדמה בצעדי ענק ואם פעם הקמת אולפן הייתה כרוכה בהשקעה של עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר מזה, אז כיום המצב כבר ממש לא דומה לזה.

כיום להקים אולפן יכול להסתכם בסכומי כסף זעירים ביחס לעבר, כמובן שזה תלוי בתקציב ויכולת, במאמר זה נעסוק בכמה עולה להקים אולפן הקלטות, מה צריך כדי להקים אולפן ואיזה תקציב צריך להכין.

ציוד שצריך כדי להקים אולפן הקלטות

מחשב – אם פעם אולפן הקלטות היה כרוך בציוד ענקי סלילים קונסולות ומה לא, היום הכל נכנס אל תוך המחשב הביתי שלכם, כמובן שחשוב להשקיע במחשב חזק ומהיר כדי שהוא יוכל לסחוב את התוכנות שהוא אמור להריץ ואת כרטיס הקול והסאונד שאתם מפיקים, מחירים של מחשב מספיק חזק ומעלה נעים בין 3000 ל 7000 שקלים.

כרטיס קול – לכרטיס הקול יש תפקיד חשוב מאוד באולפן ההקלטות, הוא זה שאמור לשלוט על הצלילים שאתם מפיקים, חשוב לקנות כרטיס קול איכותי של חברה מוכרת, הנתונים החשובים לכרטיס איכותי הם: הקלטה עם (Latency) נמוך, המרה איכותית בין אות אנלוגי לדיגיטלי, ממשק מידי מובנה, חיבורים אנלוגים ודיגיטליים, מחיר ממוצע של כרטיס מתחיל ב 1000 שקלים עד כמה אלפי שקלים ואפילו יותר מזה.

מוניטורים אולפניים – החשיבות של מוניטורים אולפניים איכותיים היא קריטית בהקמת אולפן, שימוש ברמקולים רגילים בהחלט לא מתקבל על הדעת, המטרה של מוניטורים אולפניים היא להשמיע צליל שטוח ככל הניתן מבלי להכניס תדרים מיותרים, המחירים של מוניטרים מתחילים החל מכמה מאות שקלים ועד אלפי שקלים.

תוכנות הקלטה – כיום יש כמה תוכנות הקלטה בולטות שרוב המוזיקאים והמפיקים עובדים איתן, קיובייס , פרוטולס הותיקות וכיום גם עבודה עם אבלטון הפכה להיות פופולרית, חשוב להשקיע בתוכנה שאתם מתכוונים לעבוד איתה ולרכוש אותה מהיצרן, תוכנה פרוצה יכולה לעשות בעיות רבות בעת ההקלטה, המחירים התוכנות לא זולים והם נעים בין 2000 ל 4000 שקלים.

מיקרופונים – שימוש במיקרופונים הוא אחד הגורמים החשובים באולפן הקלטות, להקלטת שירה חשוב שיהיה מיקרופון מסוג קונדנסר אשר מותאם במיוחד עבור שירה, כדי להקליט סאונדים חיצוניים כמו גיטרה או בס חשוב שיהיה מיקרופון דינמי אשר מתאים לשימוש זה, מחיר של מיקרופון דינמי ממוצע מתחיל ב 300 שקלים מחיר של מיקרופון קונדנסר הוא מעט יקר וגם מומלץ להשקיע במיקרופון איכותי מחיר של מיקרופון סביר ומעלה מתחיל באזור ה 1000 שקלים.

אוזניות איכותיות – על אף שאת רוב עבודת העריכה לא מומלץ לעשות עם אוזניות עדיין יש להם לא מעט שימושים באולפן הקלטות, אם זה אוזניות עבור נגן שרוצה להקליט חי מבלי להכניס רעשים או כמובן להקלטת שירה עם מיקרופון הקונדנסר העדין שקולט כל רעש קטן , מומלץ להשקיע באוזניות טובות ולקנות אוזניות מוניטור איכותיות, המחירים נעים בין 500 שקל עד אלפי שקלים.

recording studio
recording studio

מה עוד חשוב בהקמת אולפן הקלטות

מחיר ממוצע של אולפן הקלטות ביתי נע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים, אם מדובר באולפן מקצועי מלבד הציוד המקצועי שצריך שיהיה חשוב גם להשקיע באקוסטיקה של החלל, הנושא של אקוסטיקה לאולפן הקלטות מקצועי הוא קריטי במיוחד עם זהו אולפן שמתעסק עם הקלטת שירה וכלים חיים.

ניתן גם להשקיע ולעשות אקוסטיקה גם לאולפן הקלטות ביתי אך כמובן זה כרוך בחלל ספציפי בבית שתצטרכו לשנות ולייעד למטרה מה שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו, אם זאת מומלץ לבחור חדר פנימי אול אפילו ממ"ד אם זה מתאפשר לכם זה בהחלט יכול לעזור בעת הקלטות.

ההשקעה באולפן הקלטות כמובן תלויה בתקציב שלכם אך חשוב להבין שככל שתשלבו חלקים בסיסיים יותר וזולים יותר רוב הסיכויים שהפוטנציאל שלכם להגיע לתוצאות גבוהות יהיה נמוך יותר, אולם מצד שני כל הרעיון של מוזיקה הוא להיות יצירתי תחשבו שהביטלס היו הראשונים להקליט ביותר מערוץ אחד במקביל מה שהיום אפשר לעשות עם ציוד בכמה מאות שקלים בודדים, אם אתם מתחילים בתחום אין צורך ללכת ולקנות את הציוד היקר ביותר ובכל מקרה שווה לעשות מחקר שוק לפני הקנייה.

שאלות ותשובות בנוגע לאולפן הקלטות כמה עולה להקים

כיום ניתן להקים אולפן הקלטות בסכומי כסף קטנים מאוד ביחס לעבר, אם זאת ציוד בסיסי וזול בדרך כלל יתן לכם תוצאות פחות טובות ממה שציפיתם, ניתן להקים אולפן הקלטות בסכום של אלפי שקלים בודדים עד למאות אלפי שקלים.



הציוד הנדרש עבור הקמת אולפן הקלטות הוא, מחשב, כרטיס קול, תוכנות מוזיקה כמו לדוגמא קיובייס, מוניטורים, מיקרופונים, אוזניות, כדי להקים אולפן הקלטות מקצועי יש גם להתחשב באקוסטיקה של המקום ולהשקיע גם מבחינת הפן הזה.

כיום ניתן למצוא תחליפים זולים כמעט לכל דבר, בדרך כלל חלקים זולים של חברות לא מוכרות יכולים ליצור תקלות או להפיק סאונד לא מספיק טוב, לכן כדאי קצת לחפור וללמוד איזה מוצרים מומלצים ולהשקיע בחלקים החשובים.

קשה לקבוע מה הכי חשוב אך ניתן לומר בקלות ככל שתשקיעו יותר קרוב לוודאי שתוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר, בכל מקרה זה עניין של תקציב וניסיון ככל שתתקדמו תוכלו להשקיע בציוד טוב יותר.

לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מְעוּלֶה
מבוסס על 153 ביקורות
דפנה קורן
דפנה קורן
05/10/2023
חווית הקלטת השיר היתה עבורי טובה מאוד. לירון סבלני, קשוב , מקצועי ונעים. האולפן מזמן והאוירה בו מאוד נעימה.ממליצה בחום. יישר כח ובהצלחה ללירון
shaya weberman
shaya weberman
22/09/2023
היתה חוויה מדהימה ומאוד מקצועי!! לירון מאוד סבלני ובכל באווירה סופר כיפית! ממליצה בחום!!
Tzafrir Nutkevitch
Tzafrir Nutkevitch
14/09/2023
מקצוענות וסבלנות היה תענוג!
Rotem Ezra
Rotem Ezra
14/09/2023
בחור שלא מעגל פינות. עשינו הקלטה של שיר לחתונה של חבר. לא עיגל פינות ולא חיפש קיצורי דרך עשה את המיטב בכל שניה. דייק בזמנים ולקח מחיר הוגן. ממליץ בחום!
רינת יגר
רינת יגר
11/09/2023
באנו להקליט שיר ליום הולדת. לירון בחור מהמם, סבלני , מלא יצירה, חוש הומור , בקיצור היה כיף. אולפן מקצועי, יפה, חדש, היה מושלם
רומי הראל
רומי הראל
24/08/2023
היה מדהים! לירון מקצועי וקיבלנו את התוצאה שרצינו
תאיר דמרי
תאיר דמרי
23/08/2023
היה מהמם ! לירון מקסים,קשוב ומקצועי (לא מוותר עד קבלת התוצאה הטובה ביותר) 🎵
סיגל סעדיה
סיגל סעדיה
16/08/2023
שיתוף פעולה מעולה, סבלנות ורוגע

אהבת? עכשיו אפשר לשתף!

מפחדים מהזיופים? אל חשש!

המפיק שלנו באולפן יכול לתקן זיופים!

אצלנו באמת תצאו זמרים וזמרות ביום אחד!

רוצה לקבל טיפים והמלצות לזמרים מתחילים?

הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכונים לפני כולם

נשמח לראותכם באולפני לי-רון
התקשרו ל:
073-7538880

או השאירו פרטים:

רוצה להקליט שיר?

אנחנו יכולים להגשים לך את החלום!

שיר במתנה

עברנו!! אחרי 10 שנים ברמת גן, שנתיים בתל אביב (רמת החייל) – עברנו ב-1.9.23 לרחוב סוקולוב 40 רמת השרון לאולפן חדיש ומשודרג!